Hoe vul ik de PU101 in?

De Internationale Statuten voorzien dat alle clubs in de maand maart van ieder jaar hun verkiezingen moeten houden, om zo hun nieuw bestuur samen te stellen voor het komende jaar dat op 1 juli begint. Tegen eind april moeten al die nieuwe besturen zijn doorgegeven naar Oak Brook. Wij hebben alles klaargemaakt in de “directory online” om de nieuwe besturen in te geven.

Werkwijze:
Als clubsecretaris log je gewoon in en ga je naar de “directory online”.
Je krijgt dan eerst de homepage van de directory te zien:

Je klikt op 2022-2023 naast “LIONS YEAR SELECTION for new Club functions” en je ziet dat jaar verschijnen naast “Jaar voor Club of MD functies”.
Het scherm ziet er als volgt uit:

Dan klik je op het tabblad “Club Office” en dan op de sub rubriek “Club Functies-PU101”.
Dan verschijnt het volgende scherm:

In dit scherm kan je dan alle nieuwe functies voor 2022 -2023 ingeven.
Controleer steeds terug of je wel degelijk in de periode 2022 -2023 staat.

Hoe ga je in dit scherm tewerk?
Je klikt telkens voor iedere functie op “klik hier om een nieuw record aan te maken”.
Dan klik je naast “naam” op “kies waarde”, en je krijgt de lijst van alle clubleden.
Hieruit kies je de persoon die een functie krijgt.
Dan klik je naast “Functie” op “kies waarde” en je krijgt de functies in de club.
Hieruit kies je de functie die bij de persoon in kwestie hoort.
Daarna klik je op “toevoegen”.
En zo telkens opnieuw tot alle functies ingegeven zijn.
Het is aan te raden om, nadat alles is ingegeven, het jaar terug op 2021-2022 te zetten, om nog eventuele wijzigingen van het huidige bestuur te kunnen ingeven.

Heb je nog vragen of hulp nodig? Aarzel dan niet ons op te bellen of je vraag per e-mail te stellen.
Mail : Secretariaat@lions.be

Met vriendelijke groeten,

Ghislaine Estiévenart
MD112 Staff Administrator

Bekijk onze andere nieuwsberichten

Ontdek meer nieuws