European Music Competition

Deze commissie staat in voor de organisatie van een wedstrijd waar de selectie van de kandidaten gebeurt.

Doel

De Music Competition heeft tot doel jonge kunstenaars aan het begin van hun carrière te ondersteunen en aan te moedigen.

Om deze reden organiseren wij een wedstrijd om de concerten van de laureaten te stimuleren.

Geschiedenis van het evenement

Ter gelegenheid van het Europees Forum in Göteborg in 1988 werd besloten om een Europese Lions Music Competition in het leven te roepen.
In België wordt sinds 1998 jaarlijks deze nationale selectiecompetitie georganiseerd.

Organisatie van muziekevenementen met winnaars van de nationale wedstrijd

De Wedstrijd is niet alleen bedoeld om de selectietest te organiseren en prijzen uit te delen,
maar ook om de winnaars te promoten door het organiseren van muzikale evenementen waar de winnaars de mogelijkheid hebben om op te treden.

Interesse in de wedstrijd ?

Alle nodige gegevens vindt u in de bijlagen 1A, 1B, 1C en 1D.

U leest meer over de geschiedenis van de wedstrijd in bijlage 2, 3 en 4.

Lions European Music Competition Thomas Kuti 2023-2024 “KLARINET” op 14 april 2024

U wordt vriendelijk uitgenodigd op het nationale luik van de Lions European Music Competition

op zondag 14 april 2024 in het Muziekinstrumentenmuseum (MIM) in Brussel, Hofbergstraat 2.

De wedstrijd “Klarinet” is voor iedereen gratis toegankelijk en begint vanaf 10 uur.

De finale vindt plaats in de namiddag. Het aanvangsuur van de finale zal later worden meegedeeld.

Wij hopen dat we mogen rekenen op uw belangstelling.

Ontdek de flyer van de wedstrijd klarinet hier : flyer wedstrijd klarinet 2024

De Lions European Music Competition Thomas Kuti 2024-2025 gaat door in Dublin met als instrument “CELLO”.

Bijlagen

Klik op het hokje om het document te openen.

Bijlage 1.A  – Reglement

Bijlage 1.B – Repertoire List Junior

Bijlage 1.C – Repertoire List European

Bijlage 1. D –Inschrijvingsformulier

Geschiedenis van de Lions European Music Competition Thomas Kuti

Bijlage 2 – Historiek Belgische laureaten

Bijlage 3 – Historiek juryleden

Bijlage 4 –Historiek Europese laureaten

Lions European Music Competition 2019-2020-2021

De nationale wedstrijd saxofoon 2019-2020 kan bekeken worden via : LINK

De M U S I C A L I O N S”  Young Talents Competition van 18 april 2021, instrument : Marimba – Vibrafoon .
De wedstrijd 2020-2021 was te bekijken via een livestream.
Zie hier de link naar het filmpje : LINK.

Samenstelling Commissie

NATIONALE VOORZITSTER: