De leden van Lions Asse steunen WZC Martinas met een gift van FFP2/KN95 maskers

WZC Martinas te Merchtem is tot vandaag corona-vrij, en dit door van in het begin de nodige voorbereidingen te nemen en consequent te handelen. Tot op vandaag zijn de 100 tal bewoners alsook het eigen personeel gevrijwaard van COVID-19 dankzij het strikt naleven van de nodige maatregelen.

WZC Martinas is in een volgende fase gekomen waarbij er terug sociaal contactmomenten georganiseerd worden, zowel naar familie (installatie van babbelboxen), tussen de bewoners (terug gezamenlijke eetmomenten in beperkte groepen) als naar de individuele bewoners toe (terug bezoek van kappers, stylisten, … ).

Om dit mogelijk te maken moeten de hygiëne maatregelen strikt nageleefd worden, waaronder het gebruik van mondmaskers van zowel chirurgische als FFP2 type. Omwille van schaarste zijn de prijzen van dit materiaal ontspoort, alsook niet alles is gemakkelijk te vinden, waaronder de FFP2 maskers nog steeds moeilijk te vinden zijn.

Deze FFP2 mondmaskers zijn een schenking van Lions Asse en van Lions Clubs International Foundation, in de strijd tegen COVID-19.