LC Antwerpen Moerland – Een warme kerst in Kapellen

23-12-2020
Lions club Antwerpen Moerland werd gesticht in 1975 in Kapellen onder impuls van voorzitter Frans Van Laarhoven samen met 20 leden. Na 45 jaar telt de club nog 2 stichtende leden. De club telt momenteel 36 leden onder voorzitterschap van Frédéric Kransveld. Ieder jaar wisselt de club van voorzitter.
Dit jaar hadden wij voor de 12de editie een kerstfeest voorzien voor minder bedeelden onder het motto “Een warme kerst in Kapellen”. De corona pandemie heeft daar anders over beslist.
Mensen die het iets moeilijker hebben biedt “Lions club Antwerpen Moerland”, in samenwerking met vzw Doedèskaden en ondersteund door de gemeente Kapellen 145 pakketten “Kerstdessert” aan. Een fles olijfolie uit onze “Actie Olijfolie” wordt eveneens aangeboden.
Buiten dit aangeboden kerstpakket ondersteunen wij jaarlijks: Coda palliatieve zorg te Wuustwezel, Moeders voor Moeders, Meander zorgboerderij met hipotherapie, Feestnamiddag voor andersvaliden op de lentenamiddag en 4Allions vzw (huiswerkbegeleiding, sport en spel en aanbod studentenjob kanszoekende jongeren +12j).
Onze fundraising daaromtrent:
Een jaarlijks golftornooi, het Perronnekesfeest met o.a. een oldtimer rally, een jaarlijkse kledinginzameling, Actie olijfolie met standen op diverse kerstmarkten (dit jaar onmogelijk door Corona pandemie).