Lions Clubs geven er een lap(top) op. Schenken 35 laptops aan Bethanië.

In tijden van Corona zijn er veel mensen en organisaties die extra hulp kunnen gebruiken, zo ook Bethanië. Met dit project geeft men een boost aan een complexe doelgroep met oog op de ontwikkeling van hun toekomst. Niet iedereen beschikt vandaag over de nodige digitale connecties om bij te blijven.

Directrice Regine Vanacker: “In Bethanië helpen we kinderen met gedrags- en emotionele problemen. Sommige kinderen overnachten hier vijf dagen per week, anderen kunnen gezien Covid zelfs niet meer naar huis. Het is vanaf de start onze prioriteit geweest om onze kinderen in digitaal in contact te houden met familie, vrienden en scholen. Met deze laptops en de versterking van onze wifi infrastructuur kunnen we inspelen op die nieuwe behoeften. Wij zijn de Lions clubs Hasselt en Alken dan ook enorm dankbaar.”

Lions Club Hasselt is de oudste Lions club van Limburg en heeft een lange tradtie als het neerkomt op het steunen van sociale projecten Toon Lambrechts is er van overtuigd dat de laptops goed terecht komen. “Pre-teaching is niet evident, zeker als je niet over de juiste infrastructuur beschikt. We zien dit als een investering in de toekomst en geven extra kansen aan jongeren die het niet makkelijk hebben.”

“Met deze steun zetten we onze missie WE SERVE om in de praktijk. We moesten dan ook niet lang nadenken om steun te verlenen aan dit project”, vult Ann Fagard van Lions Club Alken aan.

Samen met Eurosys en het project Ondernemers voor een Warm België werd dit mogelijk gemaakt. Mark Lens besluit: “Het is schitterend te zien dat serviceclubs ons project steunen, naast de steun van het bedrijfsleven. Die kunnen nog steeds laptops schenken via www.ovwb.be, want de noden blijven groot.” – LINK