Maskers voor Thuisverplegingsgroep Groot-Zandhoven en Zoersel

Gazet van Antwerpen – 16/04/2020
Ivo Pauwels van Lions Minerva Zoersel met rechts op veilige afstand Mie Verlinderen van de Thuisverplegingsgroep Groot-Zandhoven en Zoersel. Thuisverplegingsgroep blij met schenking 85 mondmaskers door Lions Minerva Zoersel Vandaag om 10:47doorkma Voorzitter Ivo Pauwels overhandigde namens Lions Minerva Zoersel 85 mondmaskers aan de Thuisverplegingsgroep Groot-Zandhoven en Zoersel. Die bescherming is zéér welkom. “We hebben een onmogelijke strijd gevoerd om zelf aan de maskers te geraken.” Het had heel wat voeten in de aarde om de medische mondmaskers te kunnen bemachtigen. Zelfs de douane werkte niet echt mee. “Maar uiteindelijk zijn we er toch in geslaagd”, zegt voorzitter Ivo Pauwels van Lions Minerva Zoersel. Mie Verlinden van de Thuisverplegingsgroep Groot-Zandhoven en Zoersel nam het beschermingsmateriaal dankbaar in ontvangst. “Thuisverplegers hebben heel intieme contacten met ouderen en zieken. We zetten ze in bad, geven inspuitingen, doen wondverzorging en bieden ook palliatieve begeleiding. De mondmaskers zijn in de eerste plaats nodig om deze mensen tegen ons te beschermen. Wij winkelen, hebben kinderen, een echtgenoot die soms ook nog buitenshuis werkt… Niemand van ons weet of hij al dan niet sluimerend corona heeft. Gelukkig komen wij meestal bij een beperkte groep dezelfde mensen.” De jongste maand trachtte de thuisverplegingsgroep zelf vergeefs op allerhande manieren om aan mondmaskers te geraken. Maar zelfs de maskers die ze zelf betaalden bleven ‘onderweg’ ergens hangen. “Als ze in ziekenhuizen terecht kwamen is dat voor ons oké, maar ook dat was amper te controleren. Er waren blijkbaar kapers op de kust. Sinds enkele dagen kregen we heuglijk nieuws. Lions Minerva Zoersel zei dat ze ons snel en gratis een aantal kwalitatief goede mondmaskers kon leveren, maskers die ter beschikking gesteld werden door Lions België.” Woensdag kon de voorzitter de 85 mondmaskers overhandigen. “Wij zijn er in naam van onze patiënten heel blij mee. De mondmaskers geven hen een veilig gevoel en ook voor ons is het comfortabeler werken.”

Bekijk onze andere nieuwsberichten

Ontdek meer nieuws