Donatie van hygiëne producten aan de Voedselbanken

Aanbod aan de clubs om een donatie van hygiëne producten te doen aan de Belgische Federatie van Voedselbanken (BFVB).

Achtergrond: Lions België heeft de opportuniteit om hygiëne- en verzorgingsproducten (afwasmiddel – schoonmaakproducten – zeep – shampoo – douche en badschuim –  kammen – ontschminkers -….) uit de overstock van de firma Anhairco in Aartselaar aan te kopen tegen spotprijzen die enkel opslagkosten en logistieke kosten dekken. De markttegenwaarde is ongeveer 5 maal de kostprijs.

HULP voor de Federatie van Voedselbanken (BFVB) is tweeërlei  :

Relevantie voor Lions België:

Zowel vorig jaar als dit jaar is het thema ‘strijd tegen de armoede’. Lions België heeft een samenwerkingsakkoord met de BFVB om als belangrijke sociale speler  bijdragen te leveren om de steeds erger wordende noden te helpen lenigen. Acties worden samen met de BFVB aangekondigd in de pers.

Praktisch: clubs kunnen geldelijk doneren via volgende rekening bij VZW  Humanitair Fonds van Lions België: BE12 3630 1354 6492 met vermelding ‘Lions België Voedselbanken – Hygiëne initiatief’

De nationale Lions commissie Voedselbanken:

Zorgt voor de bestelling bij de fabrikant en zorgt ervoor dat via de BFVB de producten worden afgehaald en verdeeld onder de behoeftigen. De clubs worden op hoogte gehouden van de resultaten.

Besluit: Dit is een duidelijke win/win/win deal: win voor de armoedebestrijding – win voor de BFVB – win voor Lions .

MET DANK

Voor de commissie Voedselbanken, Marc De Kegel en Robert Vermetten

Goedgekeurd door de Gouverneursraad 23-24,  Marc Decoene-Hans Rottiers, Marc Vanbrabant, Didier De Coninck, Jean-Paul Forton