Kledinginzamelingen

Voor de eeuwwisseling waren er in ons land meer dan 20 Lions Clubs actief met het inzamelen van kleding. Het is een interessante activiteit: er wordt geen geld gevraagd aan de mensen, maar enkel hetgeen zij kwijt willen. Zij zien Lions werken, wat ons imago van ‘wining & dining’ wat corrigeert.

En het brengt geld op!

Lions MD112 is door OVAM erkend als inzamelaar. Jaarlijks doen wij ook een gezamelijke aangifte van de verzamelde kilos.

In 2019 verzamelden de 5 overblijvende Lions Clubs nog 307.765 kilo kleding en schoenen. Dit was een daling met ongeveer 22.000 kilo die het gevolg is van één club die gestopt is met inzamelen en één club die door de gemeente beperkt wordt in haar activiteiten. Het grootste probleem waar onze clubs momenteel mee te maken hebben is de concurrentie van sommige gemeenten en intercommunales die het nodig vinden deze activiteit, en de inkomsten ervan, naar zich toe te trekken. Het inzamelen van kleding is nochtans steeds een sociale activiteit geweest.

Deze 307.765 kilo kleding brachten voor de clubs van Antwerpen Moerland, Boom, Diest, Lokeren en Sint Truiden meer dan 120.000 euro op!

Bekijk onze andere nieuwsberichten

Ontdek meer nieuws