Diabetes

Lions over de hele wereld hebben ervoor gekozen om diabetes in de toekomst tot hun belangrijkste goed doel te maken. Toen de beslissing eenmaal was genomen, gingen de Lions onmiddellijk aan de slag om het publiek te informeren over de risico’s van diabetes. Met onze acties en programma’s willen we het leven van mensen met diabetes verbeteren en de epidemie van type 2 diabetes een halt toeroepen.

De cijfers bepalen de behoeften

We maken de wereld meer bewust van de noodzaak van onderzoek, programma’s en initiatieven rond diabetes. Ons doel is met behulp van onze acties, ons engagement en onze vrijgevigheid bij te dragen tot een verlaging van de statistieken in de toekomst.

Meer dan 422 miljoen mensen hebben diabetes (1)
Diabetes is verantwoordelijk voor meer dan 5 miljoen sterfgevallen per jaar
8e doodsoorzaak wereldwijd
1 op de 3 regio’s met een laag inkomen meldt dat ze de technologie hebben om diabetes te diagnosticeren en te beheren (2)